top of page
Motorblokverwarmer Druktest

Onze projecten

VTR SP-1

De Honda VTR SP-1, the ducati killer. Een werkelijke exclusive superbike, met een 996cc 90° V-Twin HRC motor geven deze motorfietsen wel 136pk! Het Honda SBK Team Castrol heeft uit deze motorfiets 185pk kunnen krijgen. Motoren T.Roman heeft van bougie tot krukas de motor tot het uiterste gekregen met wel 190.7pk. Deze motorfietsen zijn to the next level!

vtr sp1.jpg

GR 650 Tempter

De Suzuki GR 650 Tempter. Na jaren lang stof te vangen op een zolder is deze opnieuw opgebouwd. Motoren T.Roman heeft de motor volledig nagezien, carburateur compleet gereinigd en geregeld, nodige dichtingen vervangen en keurings klaar gezet. een fantastische motor voor te touren! ondanks zijn leeftijd van 1983 is deze motor onverwoestbaar met de nodige onderhoudsproducten.

gr 650.jpg

1000S DS

De Ducati Monster 1000S DS, een betaalbare Ducati met veel vermogen. Motoren T.Roman heeft deze fantastische motor onder handen gepakt. Nieuwe krukas lagers, nieuwe koppakkingen, nieuwen distributie riemen, 2 nieuwe Stage 2 injectoren, BMC luchtfilter en dan alle nodige onderhouds producten. uiteindelijk deze motor laten uitlezen en de ECU geregeld en dan kwam deze 992cc V2 90° oliegekoelde 2 klepper per cilinder op 133pk. een werkelijk monster!

ducati.jpg

YZF 750SP

De Yamaha YZF 750SP Vance&Hines editie met een 749cc DOHC 20 klepper transverse 4 cilinder watergekoeld 4 takt. Na 13 jaar stof te vangen heeft Motoren T.Roman deze ultieme superbike nieuw leven gegeven. We hebben de originele carterhelfden behouden en alles binnen in vervangen zoals zuigers, zuigerveren, cilinderkop, krukas, carburateur, luchtinlaat, uitlaat, dichtingen etc... ondanks zijn leeftijd rijd deze motorfiets zeer vinnig!

yzf 750.jpg

VTR 1000 Firestorm

De Honda VTR 1000 Firestorm... De ultieme Honda V-Twin racer. Met behulp van een 996cc V 2 90° DOHC met 2X 48mm carburateurs is deze overslaanbaar. met standaard 110PK en 96NM is dit de perfecte litre bike. Motoren T.Roman heeft deze motorfiets van kop tot teen herbouwd. Een compleet nieuwe versnellingsbak, nieuwe cilinders, nieuwe zuigerveren, nieuwe kleppen en de carburateur extra getuned tot in detail. Deze motorfiets loopt uiteindekijk op 154pk

vtr 1000f zwart.jpg

RC125

De KTM RC125, 1 van de snelste en betrouwbaarste 4 takt A1 motoren. Wij hebben zelf onder deze motorfiets een gloednieuwe motor geplaatst met een nieuwe throttlebody, injector, lambda CO, en Scorpion uitlaat. ondanks de 124cc 4 klepper is deze motorfiets met 21pk en ABS een maximale topsnelheid van 141km/u. Dat is niet slechte voor een A1 4 takt motorfiets

ktm.jpg

ZX9R Ninja

De ZX9R van 1999. Een 899cc transverse 4 cilinder met 4 kleppen per cilinder en 4X 40mm Keihin CVKD carburateurs. Deze motorfiets produceerd 143pk van de fabriek uit. In 1999 was deze motorfiets de grootste rivaal van de Yamaha R1 destijds. Wij hebben deze motorfiets een compleet nazicht gegeven en op de carburateurs een stage 2 Dynojet gemonteerd. Deze motorfiets gaf dankzij de dynojet en passende luchtfilter met sportdemper wel 160pk! Ondanks deze motorfiets een racer is een veel vermogen heeft zijn deze motorfietsen gekend voor de comfortabele rechte zithouding.

474019824_535670359508026_855526119660163108_n.jpg

GSXR 600

De Suzuki GSXR 600 van 2001, het eerste injectie model van Suzuki maar deze was niet wat het lijkt. Een GSXR 600 K1 met een GSXR 1000 K3 motorblok. Het blok is compleet omgebouwd van titanium kleppen, verbeterde krukas, CAM nokkenassen, Akrapovic uitlaat lijn, Compleet nieuwe ontsteking tot andere zuigers, uitgeboorde cilinders... Deze motor alleen al draaide op 230pk en alles te samen had een gewicht van 170kg met een topsnelheid van minimaal 340km/u. De gerekende pk/kg is 1.35pk/kg. Deze cijfers zijn heel hoog en dan nog zonder turbo, supercharger of NOS! 

474200367_1808049210015109_3088005927407896383_n.jpg

M600

De Ducati Monster 600 ofwel M600, 1993-2001. Een comfortabele Ducati met een 583cc 4 takt luchtgekoelde 90° L twee cilinder SOHC desmodromic 2 kleppen per cilinder. ondanks zijn leeftijd en motorinhoud heeft deze motorfiets 53pk en 48nm. Wij hebben deze motorfiets volledig opnieuw opgebouwd. Motorisch compleet origineel gehouden, de carburateur gereinigd en geregeld, een originele nieuwe kabelboom, de hendels, handvaten, koplamp, achterlicht... simpelweg compleet origineel gezet buiten de uitlaten. Deze motorfiets hebben wij perfect gekregen en rijd als een zonnetje!

474064925_1670280400505278_2879281197006205837_n.jpg

TZR 50

De Yamaha TZR 50, een B klasse bromfiets begrensd op 45km/u met een AM6 motor. Een stoere 2 takt bromfiets dat de handeling heeft van een race motor! Perfect voor de toekomstige racers. Motoren T.Roman heeft natuurlijk deze bromfiets omgebouwd voor circuit gebruik. Met een 80cc Malossi cilinder, 28mm Keihin carburateur, Malossi 80-90cc krukas, MVT allumage ontsteking, Malossi carbon race membraan, Malossi 32mm inlaatspruitstuk, Polini race koppeling, Polini versnellingsbak, BR9EG bougie, proffesioneel Polini ketting en tandwielset, Polini race kelk en een Voca onderlangse 80-90cc race uitlaat gaf deze bromfiets 28pk op de krukas en een topsnelheid van 159.7 km/u. Deze bromfiets had maar een gewicht van 90kg dat is dan 0.31pk/kg, dat zijn ongelofelijke cijfers voor een bromfiets!

474044527_1136380121411431_4761146583465298151_n.jpg

VTR 1000 Firestorm

Wederom de Honda VTR 1000 Firestorm. Al niet de eerste waar wij aan hebben gewerkt en al zeker de laatste niet. Deze motorfiets is motorisch altijd origineel gebleven. Na jaren heeft Motoren T.Roman deze motorfiets een grote beurt gegeven zoals: olie en filters vernieuwd, carburateur gereinigd, nokkenas spanners nagekeken, benzine kraan gereviseerd en bougie's vervangen. Deze motorfiets reageerde achter deze beurt stationair slecht, de klant heeft dan ook ervoor gekozen als er toch gewerkt moet worden aan de carburateur deze ondertussen te tunen. We hebben een stage 3 Dynojet gemonteerd, de vlinderkleppen geregeld samen met de lucht toevoer (CO regel vijs). We hebben dan zijn airbox aangepast en een BMC luchtfilter geplaatst. Achter al deze werken heeft deze motorfiets nog nooit zo zuiver stationair gedraaid en soepel gereden.

474054489_909958797883242_9084710931448677042_n.jpg

ZX6R Ninja

De Kawasaki ZX6R van 2001. Een editie apart dankzij de dubbele koplamp, daarbuiten is deze volledig hetzelfde als de ZX6R van 1999. Deze motorfiets is een typische Kawasaki met zijn rijgedrag, een 599cc transverse 4 cilinder DOHC met 111pk. Op lage toeren is het als een fiets maar boven de 7-8 toeren gaat deze tekeer als een speer. Wij hebben deze motorfiets een simpel onderhoud gegeven en valt weinig op te merken. Motoren T.Roman heeft al verschillende soorten 600's gehad van verschillende types tot jaartallen... Maar deze motorfiets was 1 van de comfortabelste en vinnigste tot zover wetende. Rijd als een GS door de bocht maar trekt op als typische Ninja.

474809160_947526747475769_3564339811763354216_n.jpg
Mechanische sleutel

OVER ONS

Motoren T.Roman, het bedrijf  dat wat niet perfect is, perfect maakt

bottom of page